De Staffordschool Pernis

FCI obedience:

Wanneer u nog een stapje hoger wilt, hebben we de FCI obedience. Bij deze cursus, die best pittig is, wordt het examen afgenomen door de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied Nederland. Het is een landelijke examen. De oefeningen zijn voor elke hondenschool hetzelfde en ook op de wedstrijden heb je dezelfde oefeningen. De beoordeling is best streng en het vergt ook wel meer oefenen, dan 1 keer per week op de hondenschool. De eerste cursus is de FCI Obedience Beginners (OBB), wanneer u deze heeft gehaald kunt u door naar het volgende niveau: FCI Obecience I, II en als laatste de III. Het is een mooie uitdaging om deze niveaus te halen, maar zoals gezegd, moet men echt trainen om aan deze niveaus mee te kunnen doen.